tre på rad

Her er tre bilder fra livet mitt de siste dagene.

62FB6523-5B27-491E-B6FC-5BA5ED500F37

I går hadde mamma bestemt at hele familien skulle på Gaustatoppen. Vi kjørte i tre timer, fant en stappfull parkeringsplass ved en hytte som solgte rømmegrøt, og begynte å gå. Det var iskaldt. Og masse folk. Og litt for bratt for ei som har trent omtrent fem ganger det siste året, og ble forbigått av både sju- og søtti-åringer på veien. Men vi kom oss til toppen, og der var det fiiin utsikt. Visstnok så vi en sjettedel av Norge, det er jo ikke så ofte man gjør. Etter å ha beundret omgivelsene litt og spist tre brødskiver, snudde vi og gikk ned igjen. Da var det kveldssol og litt varmere og ikke fullt så mange folk. Så da tok jeg et bilde av noen biler og et vann og noen fjell.

CAD4B3D4-D4A9-46CD-8312-E9B2B1B00B85

En bok jeg kjøpte kom nettopp i posten. Den heter "Life with a sprinkle of glitter" og er skrevet av youtuber Louise Pentland. Rart det der, hvor godt man føler man kjenner et tilfeldig menneske, som kommer fra et annet land og som man aldri har møtt. Fordi jeg har sett på videoene til Louise så lenge, og synes hun virker som en fantastisk person, hadde jeg så lyst på denne boka. Det er ingen selvbiografi, men mer en liten guide, med livet og erfaringene til Louise som utgangspunkt, om hvordan man kan leve lykkeligere og mer positivt. Foreløpig liker jeg boka kjempegodt. Den er akkurat passe herlig med ny layout for hver side og massevis av søte detaljer, og hun har veldig mye klokt og fint å si. (Og hun svarte meg på twitter og sa at dette bildet var søtt - jeg ble glad)

F3F09262-6203-407F-8BC4-B80D659991CF

Dagen i dag har jeg brukt til å male en vegg. Helt siden jeg pusset om rommet mitt for seks (?) år siden, har den veggen vært knall limegrønn. (Tror den avgjørelsen ble tatt på omtrent samme tid som jeg skulle bli interiørarkitekt. Kanskje greit at de planene ble lagt på hylla.) Og jeg har leeenge fablet om å gjøre noe med det, uten noe særlig suksess. Vel, alt som skulle til var et malingspann og litt viljestyrke. Hvem skulle trodd. En annen overraskelse var at fargen jeg hadde plukket ut (en dus gråfarge med det jeg trodde var et hint av blått) viste seg å være veldig blå. Kanskje litt dus, gråaktig blå, men definitivt blå. Men jeg tror jeg liker det.

I morgen er det hyttesommer på fjellet som står for tur. Jeg gleder meg som en unge.